Met Klaartje Busselot in Bed: Creative met definiërende stijl
Klaartje’s stijl herken je van mijlenver. Dat maakt het net moeilijk hot te blijven en niet gezien. Klaartje neemt je mee in haar denkwijze en groei als creative. Haar dromen zijn zeker nog BOLD.
Met Lieselot Bousson in Bed: Van kinderdiëtiste naar de proefbrigade
Lieselot klopte exact 2 jaar terug bij mij aan. Ze wou meer dan gewoon diëtiste zijn. Hoe kon ze dat? Forwad 2 jaar later. Vandaag is ze trotse eigenaar van de Proefbrigade. Een bedrijf dat naast consultatie ook moeilijke eters thuis helpt met de juiste tools. Haar grootste uitdaging? Geduldig zijn.
Met Kimia Namadchi in Bed: Van young potential naar innovatieve scale-up
Kimia had het allemaal. Een top-job bij Google, wonen op verschillende plaatsen in de wereld. Werken met en voor de groten dus. Als kind groeide ze op tussen lingerie en borsten, maar covid zorgde voor een hele stock in moeders’ winkel. Deze hulpactie groeide 3 jaar later uit tot een heuse innovatie scale-up. Meteen met investeerders aan boord. She’s spilling all the tea.
Het nut van een financieel plan voor ondernemers
Wanneer je start met een zaak, wordt van je verwacht dat je een businessplan opstelt waarin je ook je financiële toekomst voorspelt. Maar niet alleen bij de opstart van je bedrijf zijn financiële doelstellingen broodnodig. Wil je je zaak op een duurzame manier laten groeien? Dan neem je best jaarlijks je financieel plan erbij.
Het belang van positionering: hoe je naar buiten komt, maakt het verschil
Hoe onderscheid je jezelf in een competitieve markt waar iedereen hetzelfde lijkt te doen? Het antwoord op die vraag is “positionering”: de plek die je inneemt in de markt en de manier waarop je jezelf of je merk profileert. Dacht jij al eerder na over je positionering?
Investeren in een business coach: een goed idee?
Het is sowieso een goed idee om af en toe een externe blik op je bedrijf te hebben. De vraag is of je partner, vader, beste vriendin of business bestie de juiste mensen zijn om die feedback aan te vragen. Wanneer is een business coach dan echt een goed idee? Ontdek het in deze blogpost.
Belang van een persona: waarom niet iedereen je klant kan zijn
“Je persona”. Als ondernemer is deze term je ongetwijfeld niet vreemd. Je aanbod en communicatie afstemmen op je persona zorgt ervoor dat je kan groeien met je zaak. Niet iedereen kan je ideale klant zijn, dus richt je maar beter je pijlen en energie in de juiste richting. Maar hoe belangrijk is die persona nu echt en hoe krijg je er je aanbod aan verkocht?
Communiceren vanuit je why: waarom is het belangrijk en hoe doe je het?
Hoe zorg ik ervoor dat mijn ideale klant bij mij koopt, en blijft kopen? Hoe bouw ik zo’n langetermijnrelatie op? Het is een struggle van veel ondernemers en het antwoord is: door vertrouwen op te bouwen. De mens is geen rationeel wezen. Beslissingen nemen we op emotionele basis. Communiceer dus vanuit je why.
Hoe werk je een aanbod uit dat je doel ondersteunt?
Helpt je huidige aanbod je om je doel te bereiken? Je startte ooit je bedrijf met een bepaald aanbod, vanuit een passie of als antwoord op een specifieke nood. Maar hoe zit het nu met dat aanbod? Helpt het je (nog altijd) om je hogere doel met je business te bereiken? Ontdek in deze blogpost hoe je een aanbod maakt dat je doel ondersteunt.